همایش بزرگ داشت فردوسی

در   روزیک شنبه ۲۰/۹/۹۰  جلسه ی با شکوهی با حضور اساتید ایرانی  و سوری    و دانشجویان زبان و ادبیّات فارسی  دانشگاه  های  دمشق، حمص، حلب   ازجمله  دکتر مصطفی بکور رئیس بخش زبان و ادبیّات فارسی  دانشگاه حمص و گروه زبان و ادبیّات فارسی  مدیریت   مدارس جمهوری اسلامی ایران در دمشق، به همّت  و میزبانی رایزنی  فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد یک نفر از استادان  فارسی زبان سوری( دکتر بکور) یک نفر از استادان ایرانی دانشگاه های سوریه مقالات  خود را به زبان عربی  و فارسی ارائه دادند. پس از آن اساتید حاضر در جلسه به سوالات حاضرین در خصوص جایگاه  و شخصیّت فرزانه ی توس ، فردوسی  و اثر گرانسنگ او، شاهنامه  پاسخ گفتند. و در خاتمه ی جلسه  مدیر گروه زبان  و ادبیّات فارسی مدارس سوریه  اشعار ی در وصف فردوسی  خواندند و به جلسه شور و نشاطی مضاعف بخشیدند   

  

 

 

 

 

 

 

 

جزوه ی آموزشی « گزار و گذار »

 لطفا برای مشاهده ی تصاویر با اندازه ی واقعی بر روی آن ها کلیک کنید :

 

 

 جلد:

جلد

 صفحه ی 1 و 4 :

1

 صفحه ی 2 و 3 :

2

 صفحه ی 5 :

3

نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی

« هر که با کتاب خود را مشغول کندُ آرامش می یابد.»  « امام علی (ع)»  

مطالعه یگانه راه آشنایی و گفتگو با بزرگان است . و دنیا از آن آنانی است که کتاب      می خوانند. « دکارت»

به مناسبت هفته ی« کتاب و کتابخوانی» با همت و طراحی گروه زبان و ادبیات فارسی و با همکاری انجمن ادبی و معاونین پرورشی و هنرُ نمایشگاه کتابی با نام « بوستان یادگار ماندگار» در سالن طبقه ی چهارم دو مجتمع دایر شد که با استقبال خوب دبیران و دانش آموزان هر روز طی برنامه ای مشخص از نمایشگاه بازدید به عمل آورده و مسابقه ی « کتاب خوانی» و دل نوشته های دانش آموزان با موضوع «کتاب» بر گزار گردید.   

 

 

 

 

 

مدیریت مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریهُ لبنان و اردن 

گروه زبان و ادبیات فارسی

 

هفته ی بسیج گرامی باد

بسیجی گل سرخی است که در بوستان عشق جوانه می زندُ بالنده می شودُ و عطر شهادت را برای سر مستی در عالم می پراکند تا حقیقت و عدالت و کمال را عینیت بخشد.

عید غدیر

به عشق نام مولایم نوشتم                          چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟

عید سعید غدیر بر عموم مسلمین بویژه شیعیان مبارک باد

              گروه زبان و ادبیّات فارسی، با همکاری انجمن ادبی به مناسبت دهه ی امامت و ولایت، به منظور آگاهی بخشی آینده سازان و مروّجان فرهنگ شیعی به اقصی نقاط عالم، اقدام به بر گزاری مسابقه ی دل نوشته با موضوع،« غدیر، ولایت و امام علی (ع)» نموده است.

       دانش آموزان نوشته های خود را در قالب قطعه ی ادبی، مقاله و ... ارایه دادند که پس از بررسی به نوشته های برتر جوایزی به رسم یاد بود اهدا شد.   

  

  

 

گروه زبان و ادبیّات فارسی