ارائه ی نمونه ای از کار های ادبی دانش آموزان به مناسبت دهه ی فجر

به نام خدا

بهمن، ماه عشق وحماسه

        بر آسمان آبی از شمال تا جنوب  و از غرب تا شرق با خون سرخ بنویسید، بهمن آمد. آری آسمان را بگویید که آذین بندی شب های طولانی و سردش را دو چندان کند که اینک بهمن خونین از راه می رسد.

        مهتاب آسمان، سرخ باید که اینک بهمن است و بهمن سرخ خو. آری آسمان را بگویید که آتش فروزان هور  را در این ماه به شب ودیعه بخشد که ماه بهمن، ماه عشق است و عشق گدازنده.این ماه ملائک بر فراز آسمان در آمد و شدند و شهدای بهمن ضیافت پیروزی دارند و پرواز ملکوتی شهیدان بر آسمان نمایان. روا نیست که جلوه ی حضور شهیدان بهمن نمادی در آسمان عشق و حماسه نداشته باشد.

        آسمان حضور شهیدان بهمن را با بزمی قدسی گرامی می دارد وما در زمین مهیای جشن انقلاب. و اینک فرزندان ایران زمین نه تنها در ایران بلکه در سراسر گیتی با عظمتی شایسته تر از گذشته جشن بهمن را گرامی داشته و همه جا را آذین بسته ایم.

        آری آن سال ها که روح الله را از دیارش به نا حق بیرون راندند، هیچ گاه از پای ننشست و با گام های استوار و راسخ به تبلیغ دین و هدفش پرداخت.آن روزها که جهل و خفقان برپهن دشت میهن سایه افکنده بود، آن شیر روز و پارسای شب، ندا بر آورد که جای جای جهان را در خواهم نوردید و تکلیف الهی خود را به انجام خواهم رساند. او که وسعت نگاهش همه ی آسمان بود، آنچه را که دیگران در ایینه نمی دیدند، در خشت خام می دید.

     آری  امام شهیدان به پشتوانه ی ملّتی که خود بیدار کرده بود، کاخ پوشالی سلطه و سلطه گری را در هم کوبید و انقلاب بزرگ قرن را در بهمن 57 به ثمر رساند.

           او با اراده ی آهنین فریاد بر آورد که شاه باید برود. مردم نیز با او هم کلام شدند. در پاییز و زمستانی که هیچ گاه لاله ای نمی رویید، لاله زاری سرخ، سرخ تر از شفق سراسر میهن را پوشاند و سلاح برنده ی « الله اکبر» که بر زبان آن ابراهیم زمان جاری بود، شور و شعوری در دل مؤمنان  و ترس  و وحشتی بر دل بد اندیشان و کج فهمان دیو صفت افکند و با شعار « دیو چو بیرون رود   فرشته در آید » ، هنگامی که خورشید از مشرق طلوع می کرد، امام شهیدان از غرب طلوع کرد و میهن را به یمن قدم مبارک خود نورانی کرد.

       آری در بهمن، ماه حماسه، ماه خون، ماه قیام، امام عاشقان به خیل عاشقان پیوست و ایّام حاکمیت و تولد اسلام را جشن گرفتند و ما نیز در تداوم آن نهضت عظیم و به پاس بزرگ داشت راه امام  و شهیدان هر ساله با شکوه تر از گذشته آن را جشن می گیریم. و با امام خود که الگویی حسنه و شخصیتی تاریخ ساز و رهبر ،پدر ، معلم ، مراد و محبوبی دلسوز، صادق، قاطع، شجاع، متقّی، و مردمی بود ، نه تنها ملت ایران بلکه همه ی مستضعفان جهان به ویژه مسلمانان را از اسارت بیگانگان و طاغوت ها نجات داد و به آنان غرور  و عزّت  و خود باوری بخشید و صلای استقلال و آزادی را در سراسر جهان سر داد و امید را در دل های ملل تحت ستم جهان زنده کرد و اینک حاصل آن سال ها و تحمل رنج و سختی ها  در کسوت مقدس ولایت با حضور فرزند برومند او ، رهبر فرزانه ی انقلاب تجلی یافته و با جنبش بیداری اسلامی که در جهان به ویژه جوانان مسلمان  ایجاد شده، ان شا الله سایه اسلام  و عدالت طلبی واستقلال و آزادی از یوغ ستم  بر عالم و عالمیان  حاکم خواهد شد.          

          والسلام  علیکم  و رحمه الله  و برکاته

    زینب آزاده کلاس اوّل  دبیرستان، مجتمع آموزشی حضرت زینب (س)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد